WSAD Podcast

WSAD Podcast – rozmawiamy o grach, branży gamingowej, premierach i wszystkim, co kręci się wokół świata gier. To tu posłuchacie ludzi z gamedevu, groznawców, twórców internetowych i innych osób, którzy mają gry we krwi. Za mikrofonem: Filip Siuda – serwisant RMF MAXX. Gra, odkąd sięga klawiatury. Zręcznościowy wyjadacz, z sercem do fabuły. Kacper Pocztarski – student prawa, w przerwach między kodeksami ogarnia strategie. Wychowany na Herosach, dojrzewający na Hearts of Iron. Miłośnik zasady: "to trzeba usiąść na spokojnie i przemyśleć". Są za młodzi na Atari, ale Windows XP to ich start w świat gamingu. Dorastali z branżą, a teraz próbują za nią nadążyć. Razem łączą pasję do gier z konkretnym podejściem. Zadają pytania, których nikt jeszcze nie zadał, żebyście usłyszeli odpowiedzi, które jeszcze nie padły. Wbijajcie i dajcie się wciągnąć w tę rozgrywkę! Oficjalny fanpage podcastu: https://www.facebook.com/people/WSAD-Podcast/61571323537831/

Czy filmowcy w końcu się nauczą? Największe problemy ekranizacji gier

Uncharted, Assassin's Creed, czy Minecraft. Przykładów dziwnych, czasami żenujących, a najczęściej po prostu słabych ekranizacji gier jest bez liku. W kolejnym odcinku WSAD Podcast, konfrontujemy się z tą tezą i sprawdzamy czy każdy film/serial na podstawie gry jest tak słaby. Zaczynając od ambitnych produkcji z ambicjami na epickie sagi, kończąc na niemieckim reżyserze kina klasy B (a może i niżej), który ekranizował świat cyfrowy... bo lubił gry. Zapraszają Kacper Pocztarski i Filip Siuda. SŁOWA KLUCZOWE: Kino, film, serial, The Last of Us, Assassin's Creed, Minecraft, Resident Evil, Uwe Boll, FarCry, BloodRayne, Warcraft, Jason Statham, Milla Jovovich, gaming, Uncharted, Tom Holland, Wiedźmin, Witcher, Castlevania, Jack Black, Hideo Kojima, Indiana Jones, scenariusz, reżyseria.
00:00
00:00
00:00
Podziel się:
Wszystkie odcinki (16):
Jak znaleźć dobrego crapa wśród gier? Spytaliśmy eksperta - feat. NRGeek
Niektóre gry są dobre, inne średnie, a jeszcze inne po prostu słabe. Ale żeby dostać miano "crapa", czyli "kupy", trzeba się postarać jeszcze bardziej. Trzeba być tak słabym, że aż dobrym, a…
50:19
Czy filmowcy w końcu się nauczą? Największe problemy ekranizacji gier
Uncharted, Assassin's Creed, czy Minecraft. Przykładów dziwnych, czasami żenujących, a najczęściej po prostu słabych ekranizacji gier jest bez liku. W kolejnym odcinku WSAD Podcast, konfront…
33:30
Z Ezio do Włoch z Henrykiem do Czech. Jak działa turystyka w grach wideo?
Gry wideo zabierają często zabierają nas do innych światów. Ale zdarza się też, że umieszczają nas w naszym świecie - tylko gdzie indziej. W tym odcinku WSAD Podcast przyjrzymy się temu,…
48:35
Więcej korzyści niż strat? Jak gry wpływają na naszą psychikę - feat. Paulina Lewandowska
W kolejnym odcinku, ekipa WSAD Podcast weźmie pod lupę częsty problem graczy – nieuświadczenie napisów końcowych, rozpoczętych produkcji. Czy w grę wchodzi psychologia, która napędza naszą c…
35:18
Jak wygląda chiński GameDev po sukcesie WUKONGA? - feat. Damian Jaśkowski
No trochę się na rynku gier pozmieniało. W kolejnym odcinku WSAD Podcast, przyjrzymy się jak na wschodniej części globu sukcesywnie rozwija się branża GameDevu. Jak premiera Black Myth: Wuko…
01:06:47
Gry powodują agresję i odbierają męskość? Rozbrajamy mity
Dzisiaj robimy pełen przegląd - od GTA, przez Postala, kończąc na Robloxie. W nowym odcinku WSAD Podcast rozmawiamy głównie o tym, czy rodzice w ogóle rozumieją kulturę gier? Które gry są od…
47:17
Jak opowiedzieć historię w grze? Podajemy przykłady feat. Maciej Głowacki
O co chodzi w budowaniu narracji gier? Które gry robią to dobrze, a które kiepsko? I czemu oprócz tego, co chcemy opowiedzieć, tak ważne jest, jak to opowiadamy? Tym razem rozmawiamy z narra…
52:47
Kingdom Come 2 pozamiatał! Czeskie studio uczy, jak powinno się robić gry
Kingdom Come: Deliverance 2 staje się fenomenem na naszych oczach. W momencie publikacji tego odcinka sprzedał się już nakładem ponad miliona kopii. Czuliśmy pismo nosem - ogromny sukces War…
01:10:18
Polka, która zadbała o poprawność historyczną w KINGDOM COME DELIVERANCE: 2
Jak stworzyć czeską wieś z XV wieku? Jak wyglądały prace nad średniowiecznymi budynkami i ubraniami? Jak się żyło 600 lat temu? I na jakie ustępstwa w oddaniu tego trzeba było pójść tworząc…
56:58
Gry, których nie kończymy: Za długie, zbyt nudne, oklepane
W kolejnym odcinku, ekipa WSAD Podcast weźmie pod lupę częsty problem graczy – nieuświadczenie napisów końcowych, rozpoczętych produkcji. Czy w grę wchodzi psychologia, która napędza naszą c…
50:16
Gdy granie staje się obowiązkiem. Sztuczki twórców gier - Rozmowa z dr Marcinem Pigulakiem
Czy granie może stać się obowiązkiem? Czy każdy groznawca musi mieć platynę w Wiedźminie 3? Z tymi pytaniami ekipa WSAD Podcast udała się do dr Marcina Pigulaka – kulturoznawcy, współtwórcy …
47:57
Henryk ze Skalicy to absolutny Chad! Graliśmy już w Kingdom Come Deliverance II
Ekipa WSAD podcast dostała do ogrania Kingdom Come Deliverance 2 przedpremierowo i w tym odcinku ma dla was pierwsze wrażenia z rozgrywki. Warhorse Studios rozwinęło grę prawie każdym aspekc…
50:17
Gry indie - nasze niezależne perełki - poleca WSAD Podcast
W tym odcinku WSAD Podcast Kacper i Filip rozmawiają o grach indie - czyli grach niezależnych, tak zwanych "indykach". Są takie tytuły, które biorą się znikąd, ale dzięki swoim kreatywnym…
48:00
Twórca Kronik Myrtany o pracach nad GOTHIC: REMAKE: "Musi zadowolić przede wszystkim fanów"
Gościem we WSAD Podcast był Mateusz Pawłowski - jeden z twórców "Kroniki Myrtany - Archolos", gry okrzykniętej jako "MOD DEKADY"; a także video editor w Alkimia Interactive i konsultant do s…
48:03
Kozacy, Skyrim i questy w Wigilię. W co najchętniej graliśmy w Święta?
W drugim odcinku WSAD Podcast prowadzący (przez chwilę) noszą świąteczne czapy. Filip robi nieśmieszne żarty z nazwisk deweloperów, a Kacper przyznaje się, że ze Skyrimem za młodu miał na ba…
26:01
THE GAME AWARDS: Post Malone, Harrison Ford i... Kajetan Dźwig
W pierwszym odcinku WSAD Podcastu Filip narzeka na wiedźmińskie eliksiry, a Kacper odkrywa smutną prawdę o serii "Mafia". Japońskie gry przyciągają ich uwagę, a Harrison Ford zamienia się w …
40:57